Bumerang

Bumerang - Yazarkafe

14 Aralık 2015 Pazartesi

İNGİLİZCE : HELLÖÖÖĞĞĞĞ :)





İngilizce öğrenmek isteyenler internetten ingilizce öğrenme yöntemlerini mutlaka araştırmış ve benim birazdan anlatacağım  yöntemlere rastlamıştır.
Bende ingilizce geliştirmeye yönelik çalışıyorum. benim için en etkili yöntemleri ayıkladım ve uyguluyorum.
şimdi uyguladığım ve faydalı olduğunu gördüğüm yöntemlerden bahsedeceğim.

1. yöntem  :

Kağıtlara ingilizce kelimeler yazmak. Ben cam kavanoz ve renkli kağıtlar aldım.
 kağıtları küçük dikdörtgen şeklinde kestim ve her birine aklıma gelen ingilizce kelimeleri yazdım
hepsini cam kavanoza doldurdum. hergün 10 tane kelime çekiyorum ve Türkçesini buluyorum. eğer bulamıyorsam sözlükten faydalanıyorum.
Kağıtlara  Türkçe anlamını yazmadım sadece altına okunuşlarını yazdım.
Kelime bilmezsek cümlede kuramayız bu yüzden kelime öğrenmek önemli.


İkinci  ve en eğlendiğim yöntem yabancı dizi ve film izlemek

Evet, başta önüme gelen yabancı dizi ve filmleri izliyordum ama sonrasında sıkıldım ve dolayısıyla ingilizceden de soğumaya başladığımı farkettim.
bu yüzden sevebileceğim türlere yöneldim. İngilizce bilmeyenler konuşulanları anlamadığı için hertürlü sıkılır ama burda 1. yöntemi hatırlıyoruz ve kelimeleri öğreniyoruz
Kelime öğrenirseniz izlediğiniz dizilerde ve dinlediğiniz şarkılarda öğrendiğiniz kelimeleri yakalarsınız ve bundan keyif almaya başlarsınız.


3. yöntem :

Yabancı şarkılar
Slow şarkıları dinlemenizi tavsiye ederim.. daha yavaş olduğu için kolay anlarsıınız. hareketli şarkılar biraz karmaşık olabiliyor bazen ingilizce bilenler dahi anlamadığını söyler.
Evet slow şarkılar dinleyin :)


4. yöntem :
İnternetten bulabilirsiniz ingilizce hikayeler.. kısa yazılmış olanlar var onları okuyun..
birde sosyal medyada hesaplarınız varsa yabancıları takip edin..  dünya starlarından bahsetmiyorum daha çok mesela modayla ilgileniyorsanız yabancı moda bloggerlerı takip edin.
Burda önemsediğiniz şey paylaşılan fotoğrafların altına metin yazıyor olmaları. yani sadece fotoğraf paylaşıyor ama fotoğrafla ilgili en ufak bir not yazmıyorsa takip etmenin hiç bir anlamı yok zira burda yabancıları takip etme amacımız  fotoğraf değil okuyabileceğimiz, ne diyor diye çevirmeye çalışacağımız metinler yazıyor olmaları.
yani kısacası bu yöntemde demek istiyorum ki  çevrenizi ingilizceyle donatın.. kafanızı çevirdiğiniz heryerden ingilizce çıksın. tabii bu kadar yoğun ingilizceye
gömülürken Türkçeyi unutmayalım ;)

Umarım yöntemleri uygularsınız ve işinize yarar. tabii istikrar önemli. KOLAY GELSİN :)







.............................................................












Hiç yorum yok: